One step closer

För varje dag som går, är en dag närmare mitt äventyr. Idag är det exakt 64 dagar tills mitt flyg lyfter från Arlanda, och man känner hur allting tar form och hur alla förberedelser börjar bli mer och mer konkreta. Denna vecka har det hänt lite grejer...
I tisdags fick jag hem min avslutande faktura, samt två broschyrer (en om Thailand och en om själva projektet) från Volontärresor, vilket gjorde att mitt humör sköt upp i taket av lycka, haha.
I onsdags hade vi en snabbkurs i skolan om hur man tar minnesvärda fotografier och spelare in filmer med kvalitet, vilket fick en att börja fundera på att införskaffa lite fler kameraverktyg att kunna ha med i sin packning.
Idag var jag, tillsammans med Sanna, Guissela och Ariella, inne vid City Hälsocentral för att vaccinera oss. Jag fick ta två sprutor- en för hepatit B och en för japansk encephalit, samt ett test för tuberkulos (om jag inte missminner mig) som jag ska ta på måndag. Ska även tillbaks om en månad för att ta en sista omgång sprutor innan avfärd. 
Dessa få tillfällen som jag nu har berättat lite smått om kanske inte ser ut att vara något speciellt för omvärldens öga, men ur mitt perspektiv blir det som en del av resan och av detta projekt. Något man tar in och lär sig av. Något som triggar ens humör och reseentusiasm. Har sagt det förut och säger det igen... 64 dagar kvar!
 
Hej! Här är en bild på mej då jag skulle till usa. Ja, jag vet att jag håller biljetten upp och ner, haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback