Tänk vilken lycka lite bubblor kan frambringa

Sawad dee kaa! Nu börjar de flesta röra sig härifrån med destination Bangkok eller sitt egna hem. Jag sitter kvar. Blir att stanna i Singburi över helgen. Har ju liksom den stora flytten att hjälpa till med, hehe. Nej, men för min del blir det Bangkok nästa helg. 
 
Har idag haft min sista dag som lärare:'/ Tråkigt men samtidigt kul men samtidigt skönt, haha. Idag fick barnen mina gåvor som jag införskaffade i Sverige innan jag åkte. Kritor, såpbubblor och hopprep. Var kul att se deras leenden när de kollade på oss som frågetecken när vi gav dem till dem. Vi fick visa hur man skulle göra. Speciellt med såpbubblorna, som de aldrig hade sett något liknande av tidigare. När vi väl började blåsa bubblor så blev alla barnen jätteglada varav alla kom fram och ville testa. Tror dock de missförstod att kritorna var till för att rita på marken. Istället ritade de på papper. Mitt under lunchen kommer några flickor fram till oss med teckningar där se hade skrivit I LOVE (våra namn). Man kan inget annat än känna en sån enorm glädje vid ett sådant ögonblick. 
Efter detta begav vi oss återigen till skolan i centrala Singburi för att hålla en lektion för äldre thailändare. 
 
Nu är det middag och resten av kvällen kommer nog antingen spenderas framför datorn, inne i min bok, eller med mina nyfunna vänner + en kortlek, haha. Ha det gött tills vidare! Kid thueng kaa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback