Måndag kväll: Thai-boxning i sin rätta anda

Oh herregud vilken kväll! I eftermiddags frågade några av tjejerna här på volontärcentret om vi ville hänga med och se en av tjejerna, Tessa, thai-boxas på en match. Självklart, superkul! svarar vi. De sa att matchen tog ca 45 min att åka till med bil. Jovisst! Vi hoppade in i bilen, och åkte för att plocka upp Tessas tränare på träningscentret, ca 10 min härifrån med bil. Väl där säger de att vi måste betala 400 baht (ca 100 kr). Jag blev chockad, allt vi gör som är bokat genom våra projekt är gratis. Men jag betalade iaf med lite mindre roligare humör. Och så bar det av. EN OCH EN FREAKING HALV TIMME senare var vi framme. Började nästan tro att de skulle ta oss till något creepy hus mitt ute i djungeln. Hur som, så fanns där en boxningsarena omringad av massvis med stolar, samt en marknad som låg intill. Här skulle vi spendera de kommande tre timmarna, varav en halvtimme av denna tid skulle vi se Tessa spela. Så jag och Ellen började vandra runt och kika lite väldigt inställda på att ha tråkigt (nej, vi var inte på så bra humör vid denna tidpunkt). Sedan drog matcherna igång. Jag och Ellen gjorde egna öronproppar av toapapper för ljudet, som lät hemskt, var så sjuuuuukt högdjutt. Två timmar senare kliver Tessa upp i rinken. Var kul att få se henne tävla, speciellt då man hade någon att hålla på. P.S. A L L A förutom vi volontärer bettade, var sjukt kul att se dem skrika på den de ville vinna. I Tessas match vann Tessa. På hemvägen var jag på bättre humör och hade ganska trevligt då jag satt och drog mentala skämt för mig själv, haha... Inget liv. Dessutom var det mega häftigt att sitta och kolla på blixtrarna som slog ner på avstånd. Kom inte hem förns halv ett på natten, så var ganska trött vid den punkten. Även om det inte direkt var värd den tid och pengar det kostade så var det iaf en kul upplevelse.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback