Jag är så heeet. Haha, get it ;)

Heeej alla där hemma! Jag ursäktar för en aning dålig uppdatering. Det är krig om wifiet här på volontärcentret, och de är upp till våra elektriska vänner, om de orkar kriga eller inte, om vi kan komma ut på internet.
 
Igår startade mitt riktiga arbete här nere i Thailand. Jag och två tjejer, Sara och Sophie, fick åka till en skola som ligger i centrala Singburi, där vi fick hänga med ett gäng söta 10-åringar hela förmiddagen. Dagens tema var återvinning och de fick lära sig hur man var vänlig mot naturen. Vårt arbete som volontärer var att gå omkring och se till så att de förstod allt. Var så gulligt! När vi skulle åka efter lunchtid så kom alla barnen fram till oss och ville har våra autografer. Kääändis! Haha. Sedan begav vi oss till en annan skola där de har kurser i Engelska för äldre. Så vi fick under två timmar lära ut klockan på engelska till ett 20-tal personer i 30-50 år ålder. Var kul!
 
Sedan var det hemfärd. Chill i tre timmar- utan internet(*suck*). Middag och avfärd igen. Denna gång for vi till en kvällsmarknad i närmaste by. Vi bor ju liksom på landet. Var kul att gå omkring och kolla. Köpte dock inte mer än lite klistermärken och en glass. Sjuuukt gott när det är 35 grader kl åtta på kvällen. Kvällen avslutades med samtal hem och chill i baren. 
 
Idaaag så blev vi upphämtade av en bil där det redan satt två tjejer i. De kommer från ett av de andra husen. Vi är tre hus som utgör volontärcentret. Jag bor nuvarande i "The Brown House", men ska flytta till "The Twin House" på lördag. Vi kommer gå från 20 till 70 volontärer. Hehe, får se hur det går (säkert bra^^).
 
Hursom så begav vi oss till en annan skola idag. På denna skola var vi volontärer lärarna. Låter häftigt, men tro mig... När man inte vet vad barnen på 7 år redan lärt sig, de inte kan engelska och man inte fått reda på vad man ska lära ut kan det vara lite knepigt. Det blev att vi gick igenom afabetet och lärde dem alfabetssången, gick igenom siffrorna 1-10, samt lärde de en sång som hette "Hip-Hip-Hip-Hippo". Gick väl helt ok. Ska tills samma skola imorn men vara lärare till äldre elever.
 
Sedan begav vi oss alla volontärer in till Singburi och den enda poolen på mils avstånd som jag förstått det. Där blev det häng för resten av eftermiddagen. Jobbade lite på brännan, hehe. Dock avslutades den lite mindre kul. Några av killarna lekte med en badboll, som de råkade kasta lite väl långt bort, dvs åt mitt håll. Så jag skulle fram till poolens kant där bollen låg och flöt och skulle sparka den till dem. Lyckades med att sparka den, men tappade balansen och föll i poolen, med mina kläder på. Kulmpigt, jag vet. Detta skulle varit jättekul OM det inte hade varit för min mobil som låg i byxfickan. Så om jag säger såhär... Den ligger i en tunna med ris nu. Får avgöra imorn om den överlever eller inte, he he he. :'(
 
Senare hade vi en väldigt intressant middag. Vi fick sitta vid små bord som hade egna grillar/vattenbad, så vi fick värma vår mat själv som låg framme som en rå buffe. Superintressant och Superkul! Var så fokuserad att laga att jag knappt hörde när mina bordskamrater frågade mig saker, haha. 
 
Nu börja kvällen lida mot sitt slut och de har precis satt igång kareoke i baren så tänkte dra dit. Försök ha tålamod med mina bilder. De kommer... Någon gång. Wifiet låter mig inte ladda upp dem under en tidsperiod av en halvtimme vardera:P
 
Uppdaterar nästa gång jag får möjlighet. Kram tills dess. Eran kära Ida :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Igemo

hej på dig Ida, kul att du tycker om att bada!!?
men det låter som du fått en bra start på resan.
här regnar det ju mest.

hälsningar från morbror klaes

2014-04-09 @ 18:01:16




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback