Gör något roligt av det tråkiga

Sawad dee kaa! Idag har varit en ganska långtråkig dag. Det har inte hänt så mycket. Men då får man hitta på nåt själv. Jag och mina två kompisar Sara och Ellen tog en kvarts promenad till närmsta by där de har en 7eleven samt en marknad. VÄLDIGT varmt och kände mig både dösvettig och supertorr på samma gång, ingen kul känsla. Dock hade de AC inne på 7eleven. So nice! Köpte inget mer än en slush och lite pistagenötter. På vägen tillbaks till volontärcentret mötte vi två ursöta barn som verkade gilla till oss. Så bedårande!^^ Resten av dagen har spenderats framför dator och bok, samt hänga med de volontärer som har valt att stanna kvar över helgen som jag. Imorn händer MYCKET roligt. Why??? För att det är Song kran! Nu sitter ni alla där hemma som frågetecken, haha. Song kran är det Thailändska nyåret. Men firar detta med ett STOOORT VATTRENKRIG där hela Singburi deltar. SÅÅÅ KUUUL!!! Kommer förhoppningsvis fota mycket, ska dock försöka att inte dränka även min kamera i vatten och förstöra den som med mobben. Nu är klockan nio och snart är det läggdags. Ska läsa lite innan jag går och lägger mig, men säger God Natt till er.
 
Ovaltine! Mmmmm (och vatten) PS. Så här ser förresten våra muggar ut som vi dricker ur ^^
 
Var rusningstrafik när vi kom till byn
 
Sooooooo cuuuuuuteeee ^_^
 
Hahaha, detta är Ellen som försöker få igång fläkten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback