Min resa startar här...

Hej allesammans! Namnet var Ida Oscarsson. Jag är en helt vanlig, svensk tjej från Stockholm, som går tredje året på gymnasieskolan Design & Construction College. 
Under sitt tredje år läser man en kurs som heter Gymnasiearbetet, där man som elev själv drar igång ett eget projektarbete som har med ens linje och inriktning att göra.Jag går tekniklinjen och utbildar mig till att bli arkitekt. 
Mitt projekt kommer att handla om mina två veckor i Thailand där jag kommer att volontärarbeta (denna resa äger rum i början av april 2014). På plats kommer jag att agera lärarassistent i matte och engelska på ett barnhem i provinsen Singburi, samt hjälpa till att bygga upp nya byggnader på barnhemmets område.
Denna hemsida kommer att fungera som min digitala dagbok/loggbok, där alla intresserade kan följa mitt arbete- hemifrån, likaväl som på plats. Här kommer ni att finna många bilder som jag själv har fotograferat med min Nikon D3100.
 
Som några sista ord, vill jag säga att jag hoppas att jag med denna resa både kunna hjälpa, lära och inspirera andra lika mycket som mig själv.